AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۸ ۱۲:۱۵
Journalist ID: 5624
News ID: 85501048
T T
۰ Persons

Tags

صادرات یک میلیارد دالری پسته ایران در سال گذشته

AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۸ ۱۲:۱۵
News ID: 85501048
صادرات یک میلیارد دالری پسته ایران در سال گذشته

کابل- ایرنا- معاون رئیس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران از صادرات یک میلیارد دالری پسته این در سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون پسته در 27  ولایت کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایرنا،جلیل کاربخش راوری معاون رئیس هیات امنا انجمن ملی پسته ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت تولید و صادرات پسته، افزود: سال گذشته 200 هزار تن پسته در ایران تولید شد که از این میزان 120 هزار تن به ارزش 900 میلیون دالر تا یک میلیارد دالر به کشورهای هدف صادر شده است.

معاون رئیس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران اظهار داشت: اکنون پسته در 27 ولایت این کشور تولید می‌شود که همچنان ولایت کرمان 45 تا 50 درصد تولید را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییرات شرایط اقلیمی، خشکسالی‌های پی در پی و کاهش کیفیت آب‌های زیرزمینی باعث شده امسال نیز همانند سال گذشته صادرات داشته باشیم.

کاربخش راوری با بیان اینکه بخش زراعتی به عنوان یک بخش تخصصی و خصوصی و تامین‌کننده امنیت غذایی کشور باید مورد حمایت های دولتی قرار بگیرد، گفت: پسته کاران توقع دارند که بتوانند همانند گذشته محصول پسته را صادر و ارز آن را به کشور وارد کنند.

معاون رئیس هیات امنای انجمن ملی پسته ایران افزود: برای افزایش صادرات محصول منحصر به فردی همچون پسته و حفظ بازارهای صادراتی لازم است که مقررات صادرات بخش کشاورزی تسهیل شود و تجار نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .